Tags

, , ,

IMG_6721-0.PNGTänk om alla förskolor hade sådan här mat i kylen…

IMG_6722-0.PNG
Åh, vad jag önskar att det fanns någon förskola i vår stad som serverade bra mat! Jag följer Monique på instagram och det verkar som hennes förskola serverar så himla bra mat till barnen. Rysk yoghurt och pålägg till frukost, bara fullfeta och ekologiska produkter i matlagningen… Snacka om drömmen. Annat mot våra förskolor som serverar lättmjölk till förskolebarn?! Efter Livsmedelsverkets rekommendationer såklart som jag inte litar ett dugg på.

Maten i förskolan är en av sakerna jag tycker är jobbigt att tänka på när det nu är dags för oss att söka förskoleplats till Ebbe. då jag själv jobbar i förskola vet jag hur hemsk maten ofta är. Skinnpotatis, sås som är som en stor geléklump och en himla massa mackor. Ofta även socker och snabba kolhydrater i form av sylt, pasta, vitt bröd, flingor mm. Jag börjar jobba i januari men Ebbe ska vara hemma med sin pappa till augusti. Ändå har jag redan ångest inför förskolestarten då jag vet hur det ser ut i förskolorna nu för tiden, och då syftar jag inte enbart på den dåliga maten. Orimligt stora barngrupper och för lite personal! En stor nackdel med att jobba inom förskolan själv. Skulle vara skönare att vara lyckligt ovetandes om hur det ser ut där jag ska lämna min lilla plutt.

Ibland drömmer jag om att öppna en egen förskola. Med hög personaltäthet och bra mat! Vem vet, en vacker dag kanske 🙂

