Tags

, , , ,

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/603/77334379/files/2014/12/img_7158.jpg
Alla barn älskar väl Chicken Nuggets från Mc Donalds? Jag gjorde det med enda tills jag fick höra vad de innehöll… Usch säger jag bara. De maler visst ner både det ena och det andra i de där nuggetsen! Men gott är det och som tur är kan man göra Chicken Nuggets själv vilket både blir godare, nyttigare och innehåller kycklingkött istället för ben, brosk och skinn 😀 Perfekt lördagsmat för både vuxna och barn! Jag gjorde currydipp till, riktigt smarrigt! Receptet kommer här:

Chicken Nuggets LCHF (4 pers)
4 kycklingfiléer
1 ägg
1 påse fläsksvålar
salt, peppar
Kokosfett eller rapsolja

Currydip: Lika delar majonnäs + creme fraiche. Blanda i curry efter smak. Salta, peppra.

Mixa fläsksvålarna i blender. Skär kycklingfiléerna i bitar. Vänd i ägg smaksatt med salt och peppar, och slutligen i fläsksvålsmjölet.
Stek/fritera i olja tills nuggetsen fått fin färg! Servera med dipsås och valfria tillbehör.
(Recept från 56 kilo)

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/603/77334379/files/2014/12/img_7159.jpg
Ebbe är lite för liten för chicken nuggets än så länge så till honom slängde jag ihop en kyckling/grönsakswok istället. Jag stekte kyckling som jag kryddade med curry. Kokade morot, sockerärtor och blomkål och hade sen i det i stekpannan och hällde på en skvätt grädde. Klart 🙂

