Tags

, , , , , , ,

2015/01/img_7272.jpg
Nu har jag avklarat mina två första jobbdagar och imorrn jobbar jag den sista för denna vecka! Det känns kul att vara tillbaka men jag saknar min lillplutt såklart 🙂 Något som känns lyxigt är att ha en hemmapappa som fixar med allt och fixar supergod mat varje dag tills jag kommer hem 🙂 Idag blev Ebbe och jag bjudna på köttbullar med broccolimos, sötpotatismos (mixa broccoli/blomkål eller sötpotatis med Philadelphia och smör) och gräddsås till det, muuuums!

Han passade även på att rulla en massa köttbullar att ha i frysen, det är himla smidigt att ta fram som mellis eller ta med när man ska iväg. Om de är frysta tinar de på några timmar och det brukar bli lagom tills de ska ätas, perfekt att slippa värma mat då köttbullar är goda att äta kalla 🙂

2015/01/img_7274.jpg
Gårdagens middag bestod av korvstråganoff med blomkålsris. Korvstråganoff gör vi på falukorv med hög kötthalt, lite gul lök, tomatpuré, grädde och provencale kryddor. Blomkålsris gör man genom att riva blomkål med rivgärn och antingen koka eller steka i några minuter och sedan ha i en stor klick smör 🙂

