Tags

, , , ,

2015/02/img_7507.jpg
I helgen provade vi att göra pizza på LCHF-klubbens pizzamix. Jag skulle aldrig lägga massa pengar på att köpa den för jag tycker att deras produkter är alldeles för dyra men när jag hittade receptet på botten här så tänkte jag att jag skulle prova den 🙂 Den var verkligen supergod och brödlik och vi kommer nog använda det receptet i fortsättningen när vi ska göra pizza 🙂

Recept för 1 plåt:
Blanda följande ingredienser i en bunke:
1,5 dl pofiber
3 msk fiberhusk
1 tsk salt
1,5 dl mandelmjöl
3 msk mjölkpulver

Tillsätt och blanda till en deg:
3 dl vatten

Ta din deg och placera den mellan två bakplåtspapper och kavla ut din pizza till den blir jämn och tunn. Nagga lite lätt och grädda 15 minuter på 175 grader. Ta ut och bred på tomatsås och toppa med valfri topping. Grädda i ugnen tills osten smält och den fått fin färg.

